Moment 22 i rutan

Förr betalade jag cirka 100:- för att få se Viasat Sport inkl. Viasat Fotboll. För att få se internationell basket, Sveriges landskamper och några CL-matcher; de flesta CL-matcher är dock rätt tradiga.

Sedan köpte Viasat EPL och höjde priset till 299:-.  Fast pengarna går till min operatör, Canal Digital. Tveksam om det var värt det för jag ser bara toppmatcherna i EPL men jag hängde på.

Sedan uppfann Viasat Kanal 10, flyttade det bästa av CL dit med landskamper och basketen. Och gjorde den gratis. Men Viasat har inget avtal med Canal Digital så jag kan inte se Kanal 10, trots att jag redan betalar 299:- för det som andra kan se gratis.

Det känns märkligt. Och bedrägligt. Fortsättning följer.


About this entry